Cuvinte aurite

Cuvinte aurite a apărut în calea mea datorită unei prietene din lista de facebook şi totodată, o fostă colegă de muncă.

Spre surprinderea mea, având în vedere că Elena Pâslaru (aka prietena de pe facebook) este o persoană erudită, prietenă cu textele şi cărţile, m-am gândit automat că blogul cu pricina este despre literatură sau poezie. Ei bine, m-am înşelat!

Blogul este, într-adevăr, despre cuvinte, aurite în marea lor majoritate şi asta pentru că, ideea ,,proprietăresei’’ blogului, a fost să transpună cuvintele în… bijuterii. Foarte frumos, mi-am zis!

Fiecare articol reprezintă o astfel de bijuterie, în spatele căreia se află o poveste care a inspirat-o pe autoarea blogului şi a ,,nestematelor ei’’, să le creeze. Nu îi spun pe nume din simplu motiv că nu i-l cunosc, asta pentru că nu există o secţiune unde să se prezinte, aşa cum şade bine.

De exemplu, în articolul ,,Cum ne spun cei mici’’ aflăm cum o vede nepoţelul pe mătuşa sa, Iulia, căreia îi spune Lulya şi cum pe buni o strigă Buniky, motiv pentru care, fiecare din aceste două personaje din viaţa lui au căpătat câte un medallion cu aceste nume.

În ,,Povestea cuvintelor’’ aflăm cine a inspirat-o să pornească în această aventură, iar în ,,Inspiraţie’’ putem vedea câteva dintre creaţile autoarei, lucru folositor celor care nu au văzut până acum … cuvintele aurite la propriu.

Pe blog se pot comanda bijuteri, acesta fiind ,,înzestrat’’ cu două secţiuni dedicate comenzilor, ceea ce, din punctul meu de vedere este cam mult, pentru că se poate crea confuzie.

Ce mi-a plăcut

Ideea transpunerii cuvintelor în bijuterii nu este rea şi s-ar putea materializa într-un cadou original, pentru o persoană dragă şi nu numai.

Poate părea un kitsch, dacă nu este bine făcut şi nu surprinde în mod real personalitatea persoanei pentru care este creat, însă ideea mi-a plăcut.

Ce nu mi-a plăcut

Aşa cum aminteam mai sus, lipseşte o secţiune în care autorul să se prezinte, mai ales că în spatele creării bijuteriilor există, mai mult ca sigur, o poveste despre ea, despre cum a ajuns să „fabrice” sentimente, nume şi alte vorbe grăitoare.

Faptul că nu scrie cu diacritice, iaraşi este un detaliu care va căntări la nota finală.

La fel, layout-ul nu este reprezentativ pentru tema tratată. Ar trebui ceva mai vesel şi puţin mai multă culoare.

Însă, având în vedere că blogul este nou, din luna mai, anul curent, să spunem că mai este loc de învăţat.

Ce aş mai vrea să văd

Am văzut că autoarea recomandă şi colecţii de haine ale unor brand-uri precum H&M, ceea ce nu este rău, ba dimpotrivă, consider că fiind în domeniu, este chiar recomandat. Eu aş merge şi mai departe şi aş combina ţinute care ar merge foarte bine cu creaţiile sale.

Având în vedere că este un blog tematic, am să fac o precizare care, sper să fie de ajutor.

Din punct de vedere tehnic, blog-ul nu are decât un minimum de SMO, ceea ce se traduce prin optimizare pentru reţele sociale.

Aş recomanda şi o optimizare pentru motoarele de căutare şi asta se poate face simplu, începând cu redenumirea link-ului fiecărui articol. De exemplu: în loc să apară http://cuvinteaurite.ro/?page_id=56, este mult mai prietenos http://cuvinteaurite.ro/povestea-cuvintelor/.

La fel, atenţie la descrierea si titlul paginii, sunt la fel de importante pentru atragerea traficului pe blog. Iar traficul se poate traduce în comenzi mai multe …

Ca şi target, cititorii acestui blog sunt persoane feminine în proporţie de 90%, cu vîrsta cuprinsă între 18 şi 30 ani.

Lasă un răspuns